chefyar

راه اندازی رستوران | راه اندازی فست فود | راه اندازی کافی شاپ | راه اندازی فودکورت | راه اندازی فودتراک

chefyar

راه اندازی رستوران | راه اندازی فست فود | راه اندازی کافی شاپ | راه اندازی فودکورت | راه اندازی فودتراک

راه اندازی رستوران | راه اندازی فست فود | راه اندازی کافی شاپ | راه اندازی فودکورت | راه اندازی فودتراک با شف یار حتما یکبار امتحان کنید

بایگانی

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راه اندازی رستوران و نکاتی بعد از آن

در صنعت رستوران داری این یک حقیقت پذیرفته شده است که نیمی از رستوران ها در یک سال اول فعالیتشان تعطیل می شوند. اگر شرایط نا مساعد اقتصادی را هم در نظر بگیریم، مدیریت یک رستوران موفق سخت تر خواهد شد. اگرچه با برنامه ریزی دقیق و اجرای هوشمندانه آن می توانید به استاد مدیریت رستوران های موفق تبدیل شوید.

جهت راه اندازی رستوران با کارشناسان راه انداز رستوران شرکت تماس حاصل فرماییید تا علاوه بر دریافت پاسخ هرگونه سوالات شما از مشاوره صفر تا صد راه اندازی کاملا رایگان بهرمند شوید.

راه اندازی رستوران

1- همه چیز به وجه تمایز بر می گردد

به یک دلیل محکم نیاز دارید تا مشتریان به رستوران شما سری بزنند، مشتری دائمی شما شوند و یا حتا در دایره روابط اجتماعیشان در مورد رستوران شما صحبت کنند. وجه تمایز شما می تواند یک بشقاب مخصوص، سرآشپز مشهور، قیمت مناسب یا فضای کلی رستوران باشد که در منو، دکوراسیون داخلی و لباس کارکنان نمود پیدا می کند.

2- اجازه ندهید هزینه ها به کارتان لطمه بزند

رستوران ها هزینه های ثابت (اجاره، حقوق کارکنان) و هزینه های متغیر (هزینه آب، برق و گاز، خرید مواد اولیه آشپزخانه و ...) را دارند. نکته طلایی برای ایجاد حاشیه سود مناسب این است که این هزینه ها را بدون اینکه به کیفیت رستوران لطمه بزند، کاهش دهید.

جهت خرید تجهیزات رستوران صنعتی با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

مواد غذایی را از بهترین تأمین کنندگان که تخفیف قابل توجهی به شما می دهند تهیه کنید. لامپ های کم مصرف و شیر های کاهش دهنده مصرف آب می توانند کمک بزرگی به شما کنند.

3- مراقب انبار باشید

انبار آشپزخانه شما نه تنها باید به خوبی پر شود، بلکه کارکرد دقیق و منظمی هم داشته باشد. لیست انباری تهیه کنید که بسته به بزرگی و کوچکی رستورانتان به صورت روزانه، هفتگی یا دو بار در هفته به روز شود.

لیست مواد پر مصرف و کم مصرف در ساعت های پیک شلوغی و ساعت های خلوت تر را آماده کنید. این کار به شما کمک می کند بدون اینکه بیش از حد ذخیره کنید انبار را شارژ کرده باشید. ترازو ها و ابزار های اندازه گیری را بازرسی کنید و قیمت های روز بازار مواد غذایی را داشته باشید.

4- کارکنان را آموزش دهید و آن ها را راضی نگه دارید

ممکن است غذا، دکور و مبلمان شما عالی باشد، اما اگر کارکنان رفتار گستاخانه داشته باشند یا لباس کثیف و کهنه بپوشند، در ذهن مشتریان شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. همچنین اگر حدی از مسئولیت پذیری و قابل اتکا بودن وجود نداشته باشد با عث هرج و مرج در آشپزخانه می شود. برای هر کار مانند سرو غذا، تمیز کردن میز، مدیریت انبار و ... مسئولیت ها و دستورالعمل های واضحی معین کنید. به کارکنانتان بیاموزید تا به مشتریان حس خوبی منتقل کنند، همچنین موارد اضطراری مثل قطع برق یا آتش سوزی را رفع و رجوع کنند.

راه انداز رستوران

شما از کارمندان انتظاراتی دارید، آن ها هم همینطور. حیاتی است که کارکنان را خوشحال و با انگیزه نگه دارید. آن ها را شریک خود بدانید، دستمزد مناسبی پرداخت کنید، ایمنی و بهداشت محیط کار را تأمین کنید، مرخصی را حذف نکنید و پاداش و پیشرفت شغلی در نظر بگیرید.

5- مشتری پادشاه است

ممکن است پیش بیاید که مشتریان از تجربه رستوران شما خشنود نباشند. این نارضایتی می تواند به خدمتکار یا مدیر سالن منتقل شود یا به شکل یک نظر منفی در شبکه های اجتماعی در بیاید. تبلیغات منفی بسیار زیانبار است. توجه داشته باشید که با صحبت کردن با مشتری، دقیقا به نکته ای که ایجاد نارضایتی کرده برسید. در عذرخواهی مردد نباشید و به سرعت خطاهای خود را تصحیح کنید.

6- مشکلات قانونی را رفع کنید

همیشه مجوز ها و مدارک قانونی را در دسترس داشته باشید. موازین اداره بهداشت را رعایت کنید. هیچ چیز بدتر از تعطیلی های قانونی و پلمب شدن به نام و برند شما آسیب نمی زند.

7- از اینکه خودتان را بهترین بدانید احساس شرم نکنید

صنعت رستوران بازی نمایشگری است. اگر در مورد اینکه چه کسی و به چه خوبی هستید تبلیغ نکنید، باید منتظر میزهای خالی رستوران باشید. تبلیغات و بازاریابی قوی را برنامه ریزی کنید که هدفش ایجاد شایعه و سر و صدا در مورد رستوران شما باشد. شبکه های اجتماعی مهمترین ابزار شما هستند.

8- به جزییات اهمیت بدهید

در حالیکه تمام موارد را رعایت کرده اید ممکن است باز هم در تحت تأثیر قرار دادن مشتریان شکست بخورید. دلیلش شاید جزییاتی باشد که در نظر نگرفته اید یا برای موفقیت رستورانتان مهم ندانسته اید. چیزهایی مثل دستمال سفره یا قاشق و چنگال لکه شده، اثر انگشت چرب روی منو، سرویس بهداشتی کثیف، نبود دستمال کاغذی، نمک و فلفل روی میز و ...

راه اندازی رستوران

در آخر اینکه مهمترین نقد به کارتان، نقدهای خود شماست. خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید چه چیزهایی در مورد کار شما جالب و چه چیزهایی ناخوشایند است.

مقاله مرتبط را مطالعه فرمایید

نکاتی قبل از راه اندازی رستوران

  • ۰
  • ۰
قبل از شروع یک رستوران جواب این سوالات را بدانید

رستوران داری شغل محبوبی است، اما هنر و فن خودش را دارد. آمار نشان می دهد 60% رستوران ها در سال اول راه اندازی شکست می خورند. این شما هستید که به عنوان صاحب کسب و کار وظیفه دارید تا موفقیت رستوران را قدم به قدم برنامه ریزی کنید.

جهت راه اندازی رستوران خود با مقرون به صرفه ترین قیمت با ما همراه باشید و با کارشناسان راه انداز رستوران ما تماس حاصل فرمایید.

اگر رویای رستوران داری دارید. سوالاتی در مورد خودتان هست که باید صادقانه به آن جواب بدهید. و همینطور سوالاتی که باید جواب آن ها را برای شروع کار بدانید. تیم راه اندازی شف یار به شما کمک می کند تا بهترین پاسخ را برای این سوالات پیدا کنید.

پنج سوالی که باید پیش از شروع کار از خودتان بپرسید

  • حاضرید روزی بیشتر از 10 ساعت کار کنید؟
  • می توانید نیروهای تان را مدیریت کنید؟
  • اگر لازم باشد چند ماه می توانید بدون درآمد ادامه دهید؟
  • چند سال می خواهید در این حرفه بمانید؟
  • اگر در آینده بخواهید این کار را ترک کنید یا بازنشسته شوید چه کسی جایگزین شما خواهد بود؟

پیش نیاز ها و سوالاتی هم هستند که تیم شف یار شما را در پاسخ آنها همراهی میکند. این سوالات در نه زمینه مرتبط با حرفه رستوران داری دسته بندی شده اند. تفاوتی ندارد که شما قصد راه اندازی یک رستوران، کافه یا کیترینگ را دارید، دانستن این موارد باعث می شود برای هر قدمتان برنامه ریزی کرده باشید.

مالی

  • از عملکرد مالی که در انتظار شماست آگاه باشید.
  • برای رسیدن به میزان فروشی که تصور کرده اید برنامه ریزی کنید.
  • هزینه راه اندازی و شروع کسب و کارتان را بدانید.
  • چقدر باید درآمد داشته باشید تا به سوددهی برسید؟
  • هزینه های جاری کارتان را بشناسید

مکان

  • محل مورد نظرتان را اکتشاف کنید، همسایه های شما چه کسانی هستند؟ چه کسب و کارهای دیگری آنجا حضور دارند
  • قبل از شما چه کسانی آنجا بوده اند؟ کارشان چه بوده؟ و چرا از آنجا رفته اند؟
  • کدام رستوران ها در آن منطقه موفق هستند و کدام شکست خورده اند؟
  • تصویر کلی از نمای بیرونی داشته باشید.
  • نرخ اجاره و خرید ملک در محدوده را داشته باشید.
  • چه مجوزهایی نیاز دارید؟

فناوری و نرم افزارها

  • از چه سیستم سفارش گیری استفاده می کنید؟
  • اموال و انبارتان را چگونه کنترل می کنید؟
  • از چه نرم افزاری برای حسابداری استفاده می کنید؟
  • می خواهید از سیستم های مدیریتی و نرم افزارهای کسب و کار کمک بگیرید؟

رقابت

  • تمام جنبه های رقابت در این بازار را بشناسید. صریح باشید و جنگجو
  • چگونه می توانید بهتر از بقیه باشید؟

سس مخصوص!

  • چه کاری می خواهید بکنید که هیچکس دیگری انجام نمی دهد؟ ویژگی شاخص شما چیست؟
  • مردم در مورد رستوران شما چه می گویند؟ شما را با چه به یاد می آورند؟
  • چه چیزی باعث می شود مشتریان دوباره به رستوران شما بیایند؟
  • منوی شما چگونه خواهد بود؟ ثابت باقی می ماند یا تغییر خواهد کرد؟

مشاور

جهت دریافت مشاوره در امر راه اندازی رستوران و راه اندازی فست فود با ما تماس حاصل فرمایید.

  • مشاوری انتخاب کنید که "این کاره" باشد. تجربه و خلاقیت ترکیب درست این کار را می سازد.
  • تیم اداری را کمی زودتر از شروع به کار رستوران انتخاب کنید.

تیم

  • چه تیمی نیاز دارید که رستوران را راه بیندازید؟ مدیر آشپزخانه، آشپزها و سرآشپز، مدیر سالن، مهماندارها و گارسن ها، بازاریاب و ...
  • در ابتدای راه اندازی چند نفر نیرو نیاز دارید؟ چگونه آموزش می بینند؟
  • نحوه برخورد با مشتری و رسیدگی به شکایات را چگونه به پرسنل آموزش می دهید؟

مشتری

  • در مورد مشتریان احتمالی رستورانتان تحقیق کنید.
  • مشتریان شما الان کجا غذا می خورند؟ چطور می توانید آن ها را جذب کنید؟
  • چطور می توانید حفظشان کنید؟

تجهیزات و مواد اولیه

جهت خرید تجهیزات رستوران با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • چه تجهیزاتی نیاز دارید؟
  • ارتباط تجهیزات مورد نیاز با منوی شما چگونه است؟
  • تجهیزاتتان چه مشخصاتی باید داشته باشد؟
  • مواد اولیه را چگونه نگهداری کنید و تازه نگهدارید؟
  • ترتیب چیدمان آشپزخانه تان چگونه باید باشد؟

 

تیم راه اندازی شف یار به شما کمک می کند تا بهترین پاسخ را برای این سوالات پیدا کنید. از اولین قدم تا افتتاح رستوران و کنترل کیفیت بعد از راه اندازی در کنار شما هستیم.

  • ۰
  • ۰

راه اندازی فودکورت و نکاتی بعد از آن

فودکورت هاشلوغ ترین غذاخوری های دنیا هستند. سخت ترین نکته مدیریت یک فست فود همین است. هم تعداد مراجعین زیاد است و هم تعداد رستوران ها. برگ برنده فودکورت ها هم همین شلوغی است. در اینجا به چند نکته که به موفقیت شما در یک فودکورت کمک می کند اشاره خواهیم کرد:

اگر قصد راه اندازی فودکورت به روز و با نازلترین قیمت و اخذ مشاوره رایگان قبل از راه اندازی را دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

راه اندازی فودکورت

1- فودکورت ها نیاز به رفت و آمد عابرین دارند. معمولا خود فودکورت ها نمی توانند این ترافیک انسانی را ایجاد کنند. به فکر برنامه های جنبی باشید یا جایی را انتخاب کنید که به صورت معمول محل تجمع و رفت و آمد باشد.

2- ساعات شلوغی و ساعت های کم کار فودکورت ها مشخص است. فودکورت ها ممعمولا در ساعت های معمول غذاخوردن شلوغ هستند، ساعتی که کامپیوتر بدن پیام «وقت غذا خوردن است» را می فرستد.

3- جای نشستن یک مشکل اساسی است. با اینکه بیشتر از ده سال از حضور فودکورت ها گذشته، این معضل همچنان باقی است. عدم وجود نشیمن کافی باعث می شود غرفه داران در میزان فروش حداکثری که برنامه ریزی کرده اند دچار مانع شوند.

4- تعداد کمی از رستوران های مستقل، به ویژه رستوران های غذای خانگی، موفقیت را تجربه می کنند. انتظارات آن ها بالاست ولی نتیجه خوبی را تجربه نمی کنند. خیلی از مدیران فودکورت وقت زیادی را صرف پر کردن غرفه های خالی می کنند. مشکل را باید در طراحی کلی، جانمایی غرفه ها و انتخاب غرفه داران جستجو کنید.

جهت اخذ مشاوره رایگان در امر خرید تجهیزات فودکورت با ما در تماس باشید.

5- در فاز اول افتتاح مراکز خرید نباید فودکورت را در نظر بگیرید. در ابتدای افتتاح به اندازه فضایی که برای این کار در نظر گرفته شده است، پتانسیل فروش غذا وجود ندارد. معمولا در یک یا دو سال اول میزان فروش نسبت به هزینه های محل بسیار پایین است و رستوران های مستقل به سختی می توانند دوام بیاورند.

6- حضور نام های شناخته شده در فودکورت ها ضروری است و باعث می شوند هم خودشان فروش بیشتری داشته باشند و هم فروش کلی افزایش یابد. ترکیب رستوران های شناخته شده، زنجیره ای و مستقل باعث ایجاد تنوع در منوها و رقابت مفید در بهبود کیفیت خواهد شد.

راه انداز فودکورت

یک فودکورت موفق باید قبل از راه اندازی به یکسری از نکات مهم دید عمیقی را داشته باشد در غیر این صورت با شکست مواجه خواهند شد. مخصوصا فودکورت هایی که راه اندازی شده اند میتوانند از این مقاله تخصصی بعد از راه اندازی فودکورت خود به نحو احسنت استفاده کنند

7- حضور غرفه داران با غذای مشابه حتما با شکست رو به رو خواهد شد. معمولا رستوران های مستقل آسیب می بینند و حذف می شوند.

8- سازندگان مجتمع های خرید متوجه شده اند که توزیع غرفه های ارائه خوراکی و غذا در طبقات و نقاط مختلف مجموعه نتایج بهتر و دردسر کمتری برای آن ها خواهد داشت. خرید و تغذیه معمولا با هم انجام می شود و بهتر است به جای محدود کردن فودکورت ها آن ها را به عنوان کمک هزینه در مدیریت مجتمع ها در نظر گرفت.

9- نگهداری فودکورت ها بهتر است تحت نظارت غرفه داران باشد. رعایت بهداشت و تمیز بودن سالن پذیرایی مهم ترین عامل موفقیت فودکورت ها خواهد بود.

10- چیدمان غرفه ها باید به صورتی باشد که تمامی آن ها در معرض دید مشتریان قرار بگیرند.

مقاله مرتبط:  قبل از راه اندازی فودکورت

  • ۰
  • ۰

راه اندازی فودکورت و نکات قبل از آن

فودکورت ها صنعت رو به رشدی هستند. مردم علاقه دارند درکنار خرید یا تفریحی که می کنند چند نوع غذا، نوشیدنی و خوراکی متنوع را در دسترس داشته باشند. تحقیقات بازار نشان می دهد تا سال 1400 فودکورت ها سه برابر خواهند شد.

اگر می خواهید بدانید چطور می توان وارد این حرفه شد با ما همراه باشید.

راه اندازی فودکورت

فودکورت چیست؟

فودکورت ها اغلب در مراکز خرید شکل می گیرند و شامل فست فودها و برگرها می شوند. هرچند با گسترش این کسب و کار انواع غذاهای دیگر هم به فودکورت ها آمده اند.

فودکورت ها همان تغییری را در فرهنگ غذایی نشان می دهند که با حضور فودتراک های سیار به وجود آمد. مردم می خواستند از رستوران های زنجیره ای و فست فود های تکراری به طعم و تجربه منحصر به فرد تری برسند که در عین حال سریع و ارزان هم باشد. علاوه بر این تغییر فرهنگ، عوامل دیگری مثل افزایش هزینه های نیروی کار، اجاره بهای سنگین و رشد ساخت و سازها و ایجاد فضاهای مناسب جهت تأسیس فودکورت ها نیز تأثیر زیادی در رشد آن ها داشته است.

از سوی دیگر صاحبان مراکز خرید، پردیس های سینمایی، سالن های برگزاری کنسرت و یا دیگر رویدادهای اجتماعی این نکته را دریافته اند که وجود غذا در کنار محل کارشان مردم را به آنجا می کشاند. موفقیت فودکورت ها هم به این رشد سرعت بیشتری داده است. تقریبا تنها 3% فودکورت ها با شکست تجاری مواجه شده اند.

جهت دریافت مشاوره رایگان در امر خرید تجهیزات فودکورت و راه اندازی آن با کارشناسان فروش و کارشناسان راه انداز فودکورت ما تماس حاصل فرمایید.

مزایای فودکورت ها

برای مشتریان:

چه چیزی باعث می شود یک فرد معمولی وارد فودکورت شود؟ برای جذب مشتریان روی چه مواردی باید برنامه ریزی کنید؟

تجربه غذایی منحصر به فرد: رستوران های مختلف، تنوع غذایی خوب و دستپخت های متفاوت برای کسانی که مشتاق ماجراجویی در تجربه غذایشان هستند جذاب است

قدرت انتخاب: طیف پیش غذاها، غذاها و نوشیدنی و دسرها گسترده است. مشتریان می توانند ترکیبی از منوی چند رستوران را امتحان کنند.

راحتی: فودکورت ها معمولا دسترسی مناسبی دارند و در مجموعه هایی واقع شده اند که پارکینگ دارند.

جو محیط: معمولا در کنار فست فودها موزیک زنده و فعالیت های سرگرم کننده دیگری در حال اجراست.

هزینه های پایین: مشتریان می دانند که می توانند وعده های غذایی با کیفیت خوب را به قیمت های معقولی تهیه کنند.

تازگی: برای خیلی ها تجربه حس تازه بیشتر از مفهوم خوردن غذاست.

راه انداز فودکورت

برای رستوران داران:

هزینه کمتر: هزینه های راه اندازی در فودکورت کمتر از راه اندازی رستوران به تنهایی است. هزینه هایی مانند اثاثیه، مبلمان و تأسیسات از سوی صاحبان فودکورت تأمین می شود.

مخارج مشترک: خیلی از مخارج مانند تعمیرات و نگهداری، تبلیغات و نیروی کار سالن بین رستوران ها تقسیم می شود.

در معرض دید بودن: فودکورت ها بستری فراهم می کنند که بدون نیاز به هزینه های اضافه تر برای بازاریابی دیده شوید.

عبور و مرور: حضور در کنار دیگر تأمین کنندگان و فعالیت های جنبی که در کنار فودکورت ها انجام می شود عبور و مرور کافی مشتریان را تضمین می کند.

زیرساخت ها: آب و برق مناسب و سیستم فاضلاب، سرویس بهداشتی خیلی دیگر از زیر ساخت ها آماده شده اند و نیاز به برنامه ریزی و صرف وقت و هزینه ندارد.

ریسک کمتر: حسن های ذکر شده به این معنی است که شما ریسک کمتری برای شروع کار یا امتحان کردن روش های جدید برای رشد رستورانتان می پذیرید.

شروع سریعتر: شما زیربنا را دارید، نگرانی های کمتر و نیاز به سرمایه اولیه پایین تری دارید.

 فودکورت

(قبل از راه اندازی فودکورت باید این موراد را بدانید)

راه اندازی فودکورت را از کجا شروع کنیم؟

به صورت خلاصه برای راه اندازی فودکورت شما باید پنج قدم بردارید.

قدم اول: مزایا و معایب را در نظر بگیرید

با اینکه تا اینجا از مزایای فود کورت ها گفته ایم، اشکالاتی هم وجود دارد. همه معایب را بشناسید و با مزایای فودکورت ها مقایسه کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

از نظر عده ای رشد سریع فودکورت ها فضای تکراری را به وجود آورده و جذابیت اولیه کمرنگ شده است.

مشکلات دیگر مثل شلوغی محیط، احتمال ایجاد صف های طولانی، عدم تسلط در کنترل فضا که ممکن است با محتوای رستوران های موجود ناسازگار باشد و تعداد زیاد المان های حسی هم وجود دارند. این فراوانی المان های حسی ممکن است باعث خستگی مشتری در تصمیم گیری می شود. گاهی تعدا انتخاب های زیاد تبدیل به انتخاب نکردن می شود.

همه این عوامل ممکن است باعث کم شدن جذابیت فودکورت ها و برگشتن مشتریان به رستوران های آرامتر شود.

 راه اندازی فودکورت و مسائل بعد از راه اندازی

قدم دوم: بدانید منتظر چه هستید

هر فودکورتی نیاز به وضع قوانین و دستورالعمل هایی برای حفظ نظم دارد. در عین حال مسائلی مانند قرارداد با مستأجرین، تعیین اجاره بها و تنظیم امور مالی هم سخت و وقت گیر خواهد بود. البته این در حالتی است که بخواهید غرفه ها را اجاره دهید. اگر خودتان رستوران ها را اداره می کنید شرایط به کلی تغییر خواهد کرد. چه نفراتی نیاز دارید؟ چه منوهایی مناسب است؟ چگونه سود و زیان غرفه ها را تنظیم کنیم؟ تیم راه اندازی و مشاوره شف یار آمادگی دارد تا در تمامی این مراحل کنار شما باشد و پاسخی درخور به سوالات شما بدهد.

قدم سوم: مکان مناسب را پیدا کنید

فودکورت ها مانند گذشته منحصر به مراکز خرید نیستند. فودکورت هایی ایجاد شده اند که بیشتر شبیه به یک مجتمع غذایی هستند. مواردی هستند که برای انتخاب محل باید به آن ها توجه کنید: در دسترس بودن، وجود پارکینگ، امکان ایجاد فضای پذیرایی بزرگ، تأسیسات مناسب گاز، آب و برق، نزدیکی به مراکز تجمع شهروندان و ...

قدم چهارم: مسائل قانونی و مجوز ها

مجوزهای مورد نیاز را بشناسید. بررسی کنید که برای اخذ هرکدام چقدر زمان لازم است. دستورالعمل های بهداشتی را کنترل کنید. پیش نیاز های این مجوزها و دستورالعمل ها را با مشخصات ملکی که انتخاب کرده اید و افرادی که می خواهید استحخدام کنید مطابقت دهید.

قدم پنجم: همه موارد را به نقشه اجرایی تبدیل کنید

تمام آنچه را طراحی کرده اید و در ذهن دارید را روی کاغذ بیاورید. اگر راه اندازی رستوران کاری سخت و دشوار است و شما باید چندین رستوران را راه اندازی کنید. داشتن نقشه راه کمک می کند با کمترین خطا و اتلاف هزینه کار را جلو ببرید، از زیرساخت ها و امکاناتی که قابلیت استفاده مشترک بین غرفه ها را دارند حداکثر استفاده ببرید و کمترین تداخل در کار این رستوران ها پیش بیاید.

این روزه فودکورت ها با موفقیت چشمگیری رو به رو شده و بازار این کسب و کار پر رنق و رو به افزایش است اگر مایل به راه اندازی فودکورت هستید با ما همراه باشید.

  • ۰
  • ۰
نکاتی بعد از راه اندازی فست فود

تفاوت یک رستوران سودآور با رستورانی که بعد از شش ماه تعطیل می شود، توانایی تیم مدیریت برای ایجاد پروسه های کاری به هم پیوسته، تحلیل صحیح میزان فروش و دارایی ها و پافشاری بر انجام کارهایی است که استاندارد یک رستوران محبوب هستند.

نکات قبل از راه اندازی فست فود را مطالعه نمایید.

اگر به تازگی فست فودی افتتاح کرده اید یا مدیر یک رستوران شده اید این نوشته برای شما راهگشا خواهد بود.

راه اندازی فست فود

رده های مدیریت را تعریف کنید

بر اساس نظم و بزرگی و کوچکی رستوران شما، تیم مدیریتی تقریبا ساختاری به این شکل خواهد داشت:

1- مدیر رستوران: مدیر رستوران مسئول عملکرد کلی رستوران است. تمام تصمیم گیری ها از زیر نظر او می گذرد.

2- مدیر آشپزخانه: به همه مسائل درون آشپزخانه نظارت می کند. از استخدام نفرات، قسمت آماده سازی و خرید های آشپزخانه

3- مدیر سالن: مسئول سالن و پذیرایی است. رضایت مشتریان از لحظه ورود تا ثبت سفارش، پذیرایی و خروج به عهده مدیر سالن است.

نحوه مدیریت هر فست فود با فست فود دیگر متفاوت است. برخی یک مدیر رستوران و چند دستیار دارند. دستیار ها معمولا از بین ویترها یا آشپزها ترفیع می گیرند.

جهت خرید تجهیزات فست فود به فروشگاه ما سر بزنید.

با دقت استخدام کنید

اگر برای پست های مدیریت استخدام نمی کنید، معمولا سایر پرسنل فست فود حداقل دستمزد را دریافت می کنند. برای اینکه مطمئن شوید بهترین افراد برای استخدام مراجعه می کنند، توضیح کامل و شفاف از تمام وظایفی که به عهده آن نیرو خواهید گذاشت ارائه دهید.

راه-اندازی-فست-فود

آموزش را فراموش نکنید

به همان اندازه ای که استخدام صحیح هزینه های حقوق پرسنل را کاهش می دهد، آموزش هم می تواند موثر باشد. کارمندانی که می دانند کارشان را چگونه انجام دهند، به خوبی می دانند چه توقعی از آن ها وجود دارد و استراتژی و روح حاکم بر پروسه های کاری را درک می کنند عملکرد بهتری نسبت به پرسنل آموزش ندیده دارند.

آشپزهای آموزش دیده کمتر اشتباه می کنند و دور ریز و تلفات کمتری خواهند داشت. نیروی آموزش دیده بهره وری بیشتری هم دارد. عضوی از تیم که وظایفش را به درستی می شناسد نیاز کمتری به نظارت دارد. همچنین کار را در زمان کوتاه تری انجام می دهد و نیاز به نیروی اضافی نخواهید داشت.

جهت دریافت مشاوره رایگان در جهت راه اندازی فست فود و خرید تجهیزات رستوران با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تلفات را کاهش دهید

اگر پرسنل را در مورد تهیه هر بشقاب غذا و مقدار مشخصی که هر بشقاب باید پر شود آموزش ندهید، هزینه های تهیه غذا به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. در شیفت های کاری مختلف مقدار مواد مصرفی را چک کنید. می توانید از ظروف اندازه گیری استفاده کنید. داشتن جزوه های تصویری از وعده های غذایی آماده شده و آماده سرو راهگشاست.

نرم افزار پایانه فروش مناسبی انتخاب کنید

مهمترین بخشی از رستوران که سرعت کار شما را تضمین می کند سیستم پایانه فروش شماست. جدا از همه مزایایی که در اختیار شما قرار می دهد، پایانه فروشگاهی می تواند ارتباط بین سفارش های سالن و آشپزخانه را تأمین کند. نتیجه کاهش تلفات و سفارش های اشتباه در آشپزخانه خواهد بود.

جهت دریافت هرگونه سوال از کارشناسان راه انداز فست فود با ما تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت و با حوصله پاسخ تک تک سوالات شما را بدهند.

مدیریت انبار

یکی دیگر از مزایای پایانه فروشگاهی مدیریت انبار است.می توانید مقادیر موجود مواد غذاییی را چک کنید و یا حداقل مقادیر را برای سفارش مجدد تنظیم نمایید. بدین ترتیب همیشه مواد اولیه تازه موجود دارید و مواد پرمصرفتان تمام نمی شود. از طرف دیگر هزینه مواد خام مصرفی برای هر پرس غذا قابل کنترل است.

راه_انداز_فست_فود

منو

هر چه منوی کوتاه تری داشته باشید یا مواد اولیه آیتم های منو با هم همپوشانی داشته باشند، حجم خرید و به تبع آن میزان خرابی و افت کیفیت مواد هم کاهش می یابد. سعی کنید این مواد اولیه مشترک و یا پرمصرفتان را عمده تهیه کنید. فروشندگان هم برای خرید های عمده قیمت مناسب تری پیشنهاد می دهند.

آیتم های کم طرفدار را به تدریج از منو حذف کنید. همواره باید مواد اولیه لازم برای این آیتم ها را در دسترس داشته باشید در حالیکه ممکن است تا انقضای این مواد تنها یک یا دو سفارش گرفته باشید. این نوع دورریز تأثیر منفی شدیدی روی قیمت تمام شده غذای شما خواهد گذاشت.

طراحی منو جای علایق شخصی نیست. اعداد و ارقام و تصمیم های عاقلانه رستوران شما را به فروش بالاتر خواهد رساند.

  • ۰
  • ۰

نکاتی قبل از راه اندازی فست فود

امروزه فست فود معنای دیگری پیدا کرده و دیگر فقط همبرگر، ساندویچ سرد و پیتزا نیست. در واقع هر غذایی که به سرعت تهیه می شود را در دسته بندی فست فود قرار می دهند، اما در عین حال طعم، عطر و کیفیت غذا نسبت به تعریف های گذشته اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده اند. اگر قصد ورود به این حرفه را دارید دو راه پیش روی شماست: یا راه اندازی فست فود خودتان را شروع کنید یا شعبه یکی از برندهای زنجیره ای شوید. در هر صورت قبل از شروع به کار در این زمینه نکاتی هست که حتما باید از آن ها آگاه باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با تیم راه اندازی فست فود شف یار مشورت کنید.

راه-اندازی-فست-فود

نوع غذا را بشناسید

نوعی غذایی که می خواهید ارائه دهید را مشخص کنید. محدودیتی در این زمینه ندارید. ممکن است منوی شما از همبرگر و انواع ساندویچ گرفته تا شاورمای عربی، مرغ سوخاری و یا غذاهای دریایی یا گیاهی را در بر بگیرد. گرایش های بازار مانند غذاهای گیاهخواران و ارگانیک را هم در نظر بگیرید.

شعبه یا مستقل؟

سرمایه ای که در اختیار دارید پاسخ این سوال را مشخص می کند. به خاطر داشته باشید گاهی ممکن است شعبه یک برند خاص سرمایه گزاری بیشتری نیاز داشته باشد اما در عین حال اگر برند محبوبی باشد بازگشت سرمایه سریعتر و سود شما بیشتر خواهد شد.

معمولا افتتاح فست فود خودتان سرمایه کمتری نیاز دارید. یا اگر دستور غذای خاصی دارید که می خواهید آن را سرو کنید، باید دنبال رستوران شخصی خودتان بروید.

انتخاب محل

محلی که انتخاب می کنید مشخص میکند چه تعداد مشتری خواهید داشت. صاحبان فست فودها معمولا خیابان های پر رفت و آمد، مراکز اداری و بازار و نزدیک به فست فودهای دیگر را انتخاب می کنند. مراکز خرید، دانشگاه ها و مدارس هم گزینه های خوبی هستند.

راه-انداز-رستوران

طرح توجیهی بنویسید

اولین قدم جدی برای شروع هر کاری طرح توجیهی است که به خوبی بیان کند کسب و کار شما چیست، چگونه سوددهی دارد، پایگاه مشتریان شما را تعریف کند، رقبا و نقشه هایی برای رشد داشته باشد و همینطور راه حل هایی برای اصلاحات.

قبل از اینکه وارد پروسه تهیه یک طرح توجیهی طولانی بشوید، پیشنهاد می کنیم یک طرح کلی یک صفحه ای بنویسید. این طرح به شما کمک می کند خیلی زود ایده هایتان را پرورش دهید و شناخت بهتری از کاری که می خواهید بکنید داشته باشید.

جهت خرید تجهیزات فست فود به فروشگاه سایت شف یار مراجعه فرمایید.

محلی فکر کنید

عمده بازار فست فودها را مشتریان محلی تشکیل می دهند. البته این به معنی نیست که فقط به همسایگانتان سرویس می دهید، اما در برنامعه ریزی شما و بازاریابی نقش عمده ای خواهد داشت.

دانستن این نکته کمک می کند که رقبایتان را بهتر بشناسید و از تعداد زیاد فست فودها و رقابت نترسید.

خرید-تجهیزات-فست-فود

چالش های کارتان را بشناسید

گردش کار: همانطور که حدس می زنید فست فودها را با سرعت عمل و راحتی می شناسند. اما رسیدن به راندمان عملیاتی با حفظ این دو مشخصه آنقدر ها هم ساده نیست. نحوه چیدمان آشپزخانه، تقسیم کار و آموزش پرسنل مشخص می کند که خروجی کار شما چه خواهد بود. تیم راه اندازی و آموزش شف یار می تواند بهترین نتیجه را برای آشپزخانه شما رقم بزند.

جهت راه اندازی انواع فست فود با کارشناسان راه انداز فست فود ما در ارتباط باشید کارشناسان شرکت شایان سازه البرز(شف یار) با ارائه مشاوره رایگان با صبر و حوصله شما را راهنمایی کرده . مشاوره خواهند داد.

رسپی اختصاصی: فست فودها به سختی از دستور غذا و منویشان محافظت می کنند. برای رقابت باید رسپی، منو و دکور و محیط مخصوص به خود را داشته باشید.

جایگزین های سالم تر: طرفداران جدید فست فودها مشتریانی هستند که به سلامتی هم اهمیت می دهند. از تولید کنندگان فست فود انتظار دارند اطلاعات تغذیه ای محصولاتشان را اعلام کنند و محصولات سالم جایگزینی را به شکل سالاد ارائه کنند.