chefyar

راه اندازی رستوران | راه اندازی فست فود | راه اندازی کافی شاپ | راه اندازی فودکورت | راه اندازی فودتراک

chefyar

راه اندازی رستوران | راه اندازی فست فود | راه اندازی کافی شاپ | راه اندازی فودکورت | راه اندازی فودتراک

راه اندازی رستوران | راه اندازی فست فود | راه اندازی کافی شاپ | راه اندازی فودکورت | راه اندازی فودتراک با شف یار حتما یکبار امتحان کنید

بایگانی
  • ۰
  • ۰

راه اندازی فودکورت و نکات قبل از آن

فودکورت ها صنعت رو به رشدی هستند. مردم علاقه دارند درکنار خرید یا تفریحی که می کنند چند نوع غذا، نوشیدنی و خوراکی متنوع را در دسترس داشته باشند. تحقیقات بازار نشان می دهد تا سال 1400 فودکورت ها سه برابر خواهند شد.

اگر می خواهید بدانید چطور می توان وارد این حرفه شد با ما همراه باشید.

راه اندازی فودکورت

فودکورت چیست؟

فودکورت ها اغلب در مراکز خرید شکل می گیرند و شامل فست فودها و برگرها می شوند. هرچند با گسترش این کسب و کار انواع غذاهای دیگر هم به فودکورت ها آمده اند.

فودکورت ها همان تغییری را در فرهنگ غذایی نشان می دهند که با حضور فودتراک های سیار به وجود آمد. مردم می خواستند از رستوران های زنجیره ای و فست فود های تکراری به طعم و تجربه منحصر به فرد تری برسند که در عین حال سریع و ارزان هم باشد. علاوه بر این تغییر فرهنگ، عوامل دیگری مثل افزایش هزینه های نیروی کار، اجاره بهای سنگین و رشد ساخت و سازها و ایجاد فضاهای مناسب جهت تأسیس فودکورت ها نیز تأثیر زیادی در رشد آن ها داشته است.

از سوی دیگر صاحبان مراکز خرید، پردیس های سینمایی، سالن های برگزاری کنسرت و یا دیگر رویدادهای اجتماعی این نکته را دریافته اند که وجود غذا در کنار محل کارشان مردم را به آنجا می کشاند. موفقیت فودکورت ها هم به این رشد سرعت بیشتری داده است. تقریبا تنها 3% فودکورت ها با شکست تجاری مواجه شده اند.

جهت دریافت مشاوره رایگان در امر خرید تجهیزات فودکورت و راه اندازی آن با کارشناسان فروش و کارشناسان راه انداز فودکورت ما تماس حاصل فرمایید.

مزایای فودکورت ها

برای مشتریان:

چه چیزی باعث می شود یک فرد معمولی وارد فودکورت شود؟ برای جذب مشتریان روی چه مواردی باید برنامه ریزی کنید؟

تجربه غذایی منحصر به فرد: رستوران های مختلف، تنوع غذایی خوب و دستپخت های متفاوت برای کسانی که مشتاق ماجراجویی در تجربه غذایشان هستند جذاب است

قدرت انتخاب: طیف پیش غذاها، غذاها و نوشیدنی و دسرها گسترده است. مشتریان می توانند ترکیبی از منوی چند رستوران را امتحان کنند.

راحتی: فودکورت ها معمولا دسترسی مناسبی دارند و در مجموعه هایی واقع شده اند که پارکینگ دارند.

جو محیط: معمولا در کنار فست فودها موزیک زنده و فعالیت های سرگرم کننده دیگری در حال اجراست.

هزینه های پایین: مشتریان می دانند که می توانند وعده های غذایی با کیفیت خوب را به قیمت های معقولی تهیه کنند.

تازگی: برای خیلی ها تجربه حس تازه بیشتر از مفهوم خوردن غذاست.

راه انداز فودکورت

برای رستوران داران:

هزینه کمتر: هزینه های راه اندازی در فودکورت کمتر از راه اندازی رستوران به تنهایی است. هزینه هایی مانند اثاثیه، مبلمان و تأسیسات از سوی صاحبان فودکورت تأمین می شود.

مخارج مشترک: خیلی از مخارج مانند تعمیرات و نگهداری، تبلیغات و نیروی کار سالن بین رستوران ها تقسیم می شود.

در معرض دید بودن: فودکورت ها بستری فراهم می کنند که بدون نیاز به هزینه های اضافه تر برای بازاریابی دیده شوید.

عبور و مرور: حضور در کنار دیگر تأمین کنندگان و فعالیت های جنبی که در کنار فودکورت ها انجام می شود عبور و مرور کافی مشتریان را تضمین می کند.

زیرساخت ها: آب و برق مناسب و سیستم فاضلاب، سرویس بهداشتی خیلی دیگر از زیر ساخت ها آماده شده اند و نیاز به برنامه ریزی و صرف وقت و هزینه ندارد.

ریسک کمتر: حسن های ذکر شده به این معنی است که شما ریسک کمتری برای شروع کار یا امتحان کردن روش های جدید برای رشد رستورانتان می پذیرید.

شروع سریعتر: شما زیربنا را دارید، نگرانی های کمتر و نیاز به سرمایه اولیه پایین تری دارید.

 فودکورت

(قبل از راه اندازی فودکورت باید این موراد را بدانید)

راه اندازی فودکورت را از کجا شروع کنیم؟

به صورت خلاصه برای راه اندازی فودکورت شما باید پنج قدم بردارید.

قدم اول: مزایا و معایب را در نظر بگیرید

با اینکه تا اینجا از مزایای فود کورت ها گفته ایم، اشکالاتی هم وجود دارد. همه معایب را بشناسید و با مزایای فودکورت ها مقایسه کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

از نظر عده ای رشد سریع فودکورت ها فضای تکراری را به وجود آورده و جذابیت اولیه کمرنگ شده است.

مشکلات دیگر مثل شلوغی محیط، احتمال ایجاد صف های طولانی، عدم تسلط در کنترل فضا که ممکن است با محتوای رستوران های موجود ناسازگار باشد و تعداد زیاد المان های حسی هم وجود دارند. این فراوانی المان های حسی ممکن است باعث خستگی مشتری در تصمیم گیری می شود. گاهی تعدا انتخاب های زیاد تبدیل به انتخاب نکردن می شود.

همه این عوامل ممکن است باعث کم شدن جذابیت فودکورت ها و برگشتن مشتریان به رستوران های آرامتر شود.

 راه اندازی فودکورت و مسائل بعد از راه اندازی

قدم دوم: بدانید منتظر چه هستید

هر فودکورتی نیاز به وضع قوانین و دستورالعمل هایی برای حفظ نظم دارد. در عین حال مسائلی مانند قرارداد با مستأجرین، تعیین اجاره بها و تنظیم امور مالی هم سخت و وقت گیر خواهد بود. البته این در حالتی است که بخواهید غرفه ها را اجاره دهید. اگر خودتان رستوران ها را اداره می کنید شرایط به کلی تغییر خواهد کرد. چه نفراتی نیاز دارید؟ چه منوهایی مناسب است؟ چگونه سود و زیان غرفه ها را تنظیم کنیم؟ تیم راه اندازی و مشاوره شف یار آمادگی دارد تا در تمامی این مراحل کنار شما باشد و پاسخی درخور به سوالات شما بدهد.

قدم سوم: مکان مناسب را پیدا کنید

فودکورت ها مانند گذشته منحصر به مراکز خرید نیستند. فودکورت هایی ایجاد شده اند که بیشتر شبیه به یک مجتمع غذایی هستند. مواردی هستند که برای انتخاب محل باید به آن ها توجه کنید: در دسترس بودن، وجود پارکینگ، امکان ایجاد فضای پذیرایی بزرگ، تأسیسات مناسب گاز، آب و برق، نزدیکی به مراکز تجمع شهروندان و ...

قدم چهارم: مسائل قانونی و مجوز ها

مجوزهای مورد نیاز را بشناسید. بررسی کنید که برای اخذ هرکدام چقدر زمان لازم است. دستورالعمل های بهداشتی را کنترل کنید. پیش نیاز های این مجوزها و دستورالعمل ها را با مشخصات ملکی که انتخاب کرده اید و افرادی که می خواهید استحخدام کنید مطابقت دهید.

قدم پنجم: همه موارد را به نقشه اجرایی تبدیل کنید

تمام آنچه را طراحی کرده اید و در ذهن دارید را روی کاغذ بیاورید. اگر راه اندازی رستوران کاری سخت و دشوار است و شما باید چندین رستوران را راه اندازی کنید. داشتن نقشه راه کمک می کند با کمترین خطا و اتلاف هزینه کار را جلو ببرید، از زیرساخت ها و امکاناتی که قابلیت استفاده مشترک بین غرفه ها را دارند حداکثر استفاده ببرید و کمترین تداخل در کار این رستوران ها پیش بیاید.

این روزه فودکورت ها با موفقیت چشمگیری رو به رو شده و بازار این کسب و کار پر رنق و رو به افزایش است اگر مایل به راه اندازی فودکورت هستید با ما همراه باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی